Това е златната формула за стареене, според изследователите Новини на RTL

Ролята на силовите тренировки е известна от известно време и дори се споменава в… Насоки за упражнения на RIVM – Нещо като пет колела на усилията. Силовите тренировки гарантират, че поддържате мускулите си. „Ще имаме ясен спад, ако не правим нищо дълго време“, казва професорът по хранене и здраве Марджолейн Висер от Vrije Universiteit Amsterdam.

Възрастните трябва да правят поне 150 минути умерени или интензивни упражнения на седмица. Но мненията се различават относно това колко протеин трябва да ядете. „Мисля, че много възрастни хора, които ходят на фитнес веднъж или два пъти седмично и се хранят нормално, изобщо не се нуждаят от допълнителни протеини. Не е нужно да използвате протеинови прахове и протеинови шейкове“, казва Висер.

Какво представляват протеините?

Протеините са гориво за мускулите. Когато тренирате за сила, разграждате малко мускулите си и след това ги изграждате отново по-силни. Тогава вашите мускули се нуждаят от така наречените аминокиселини: по-малките градивни елементи на протеините. „Ако ядете твърде малко протеини, мускулите ви ще загубят тези протеини. Ето защо имате нужда от достатъчно от тях, в противен случай ще загубите мускули“, казва Висер.

Поддържането на мускулите не е единственото предимство на силовите тренировки. Ето как може да се направи според него Y Здравен център Освен това подобрява метаболизма, психичното здраве и предотвратява остеопорозата. Да бъдеш във форма по-късно в живота не означава непременно, че трябва да ходиш с коремни мускули, но всъщност може да осигури ползи на ежедневна база. „Баща ми наскоро се спъна в метрото и не падна“, казва Ари Бумсма.

Тв водещият и автор тренира веднъж седмично с родителите си, които са на 81 и 82 години. „И всеки петък те тренират с група от 60 или повече“, казва той. Boomsma се придържа към минимум 1 грам протеин на килограм телесно тегло. Препоръчително е протеините да се набавят предимно от храни като месо, риба, ядки и бобови растения.

READ  Водете по-добри бележки с тези шест функции на Google Keep

Не започвайте твърде тежко

Ако искате да започнете силови тренировки, е разумно да не вдигате твърде тежки неща и твърде често. Ако тренирате във фитнес зала, винаги можете да се свържете с фитнес треньор за съвет. „Родителите ми започнаха с 5 кг, а сега са с 30 кг“, казва Бумсма.

В допълнение към силовите тренировки, упражненията за баланс също са включени в указанията за упражнения. „Майка ми винаги казва, че може да не те предпази от падане, но можеш да го преживееш. Можеш да продължиш да връзваш връзките на обувките си и да се чувстваш свободен да направиш крачка.“

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *