Диетолог споделя трикове за консумация на по-малко захар

Захарта е вкусна и ни дава енергия, но (добавените) захари също са вредни. Затова от днес започва Седмица без захар, организирана от Фонд Диабет. Диабетният тръст наскоро предупреди за „диабетна вълна“ поради големия брой хора с преддиабет. Така разпознавате симптомите на диабета. Диетолог споделя трикове за консумация на по-малко захар.

Холандците ядат около четиринадесет кубчета захар на ден, но смятат, че числото е седем. Това се равнява на по-малко от 10 килограма годишно. Освен в сладкиши, торти и безалкохолни напитки, тези захари се намират и в опаковки и торбички. Така че седмица без добавени захари, започвайки от днес. Трудно е да се избегнат захарите в плодовете, все пак искате да се храните здравословно и разнообразно.

Трикове за ядене на по-малко захар

Според Diabetes Trust вие имате повече енергия, ако ядете по-малко захар и нивото на кръвната ви захар остава по-стабилно. Можете също така да отслабнете по-лесно, да намалите риска от диабет тип 2, да имате по-малко стомашни проблеми и да спите по-добре. Намаляването обаче е много трудно, затова диетологът Марвин Гроу предлага своите съвети:

Научете се да четете етикети

„Първото нещо, което трябва да направите, е да се научите как да четете етикетите на храните“, съветва Grouw. Ако просто потърсите думата „захар“ в списъка със съставките, няма да я намерите. Както Ники Смит, диетолог от Diabetes Trust, наскоро отбеляза: „За да научите повече за захарта, е важно да обърнете внимание на думите, които завършват на -ose, като декстроза или -сироп и -сироп.“ Също така: спомената ли е захарта като една от първите съставки? Тогава сравнително голяма част от него беше използвана.

READ  Цялото това миене на ръце вероятно е било безполезно - Wel.nl

Пий повече вода

Пиете ли чаша кока-кола с вечерята или винаги започвате деня си с плодов сок? Тогава получавате много захар наведнъж. „Заменете тези напитки с вода, която е по-добра алтернатива, или неподсладен чай или черно кафе“, съветва диетологът Гро. „Можете да добавите резен лимон или листа от мента към чая за допълнителен вкус.“

правя план

„Един от най-добрите начини да контролирате приема на захар е да планирате и приготвяте храната си предварително“, подчертава Гро. „Това ви помага да избегнете изкушението от готови ястия и сладки закуски и гарантира, че винаги имате здравословни опции под ръка.“

Изберете правилните алтернативи

Ако откриете, че някой от любимите ви продукти съдържа много захар, разумно е да изберете подходящата алтернатива. Например Центърът по хранене препоръчва замяна на продукти, съдържащи добавени захари, с алтернативи, като постни (по-малко мазнини) или натурални продукти. „Например, можете да замените подсладените напитки (мляко) с обезмаслено или полуобезмаслено мляко или кисело мляко, бисквити, шоколад и десерти с леки зеленчуци.“

Бъдете малко по-креативни

Захарта всъщност не е необходима, за да бъде храната вкусна. Можете също да постигнете дълъг път с билки и подправки, например. „Например, опитайте да добавите канела, индийско орехче, екстракт от ванилия или кардамон към зърнени закуски, кисело мляко и смутита“, препоръчва диетологът.

Страдате ли от кърлежова кашлица? Ето как можете да го поправите

Търсите богати на протеини закуски? Опитайте тези здравословни опции

Забелязахте грешка? Изпратете ни имейл. Ние сме ви благодарни.

READ  9 храни, които ще увеличат изпотяването ви - Wel.nl

коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *