Бяло, спелта, пълнозърнесто или без глутен? Това са фактите за здравословния (не) хляб – каса

вчера

Време за четене 4 минути

7008 мнения

Белият хляб е известен с това, че е много нездравословен. Оправдано? Хлябът напълнява ли, или това не е толкова лошо? Какво ще кажете за пълнозърнест или безглутенов хляб? Тези храни по-здравословни ли са от „обикновения“ пълнозърнест сандвич? Има толкова много въпроси, които трябва да си зададем относно нашия насъщен хляб. Но кое е правилното? С д-р Елън Кампман, професор по хранене и болести, изброяваме фактите и митовете.

Холандците обикновено обичат хляб. Много хора ядат хляб два пъти на ден. За закуска се изяждат една или повече филии. Обядът също често е време за ядене на сандвич, пушка или сандвич. Но кое избирате: бяло, пълнозърнесто, без пшеница или без глутен? И коя е най-правилната алтернатива? Представяме седем предложения за хляб на учения по храните Илейн Кампман от университета Вагенинген.

1 – Хлябът угоява – мит

Идеята, че яденето на хляб напълнява е неправилна. „Хлябът съдържа сравнително малко калории. Ако искате да отслабнете, не трябва да ядете пълнозърнест хляб, но трябва да ядете бисквити и сладкиши. Но всичко, което ядете твърде много, може да ви надебелее. Така че не яжте 15 филийки на ден .“ „

Препоръчва се център за хранене Възрастните жени ядат четири до пет кафяви или пълнозърнести сандвича на ден. За мъжете важи съветът за шест до осем филийки. Според Кампман хлябът се вписва идеално в здравословната диета. Съдържа много важни хранителни вещества, от които се нуждаем. Тогава не говоря за белия хляб, можете да оставите това. Черният хляб, особено пълнозърнестият хляб, съдържа диетични фибри. Получаваме много малко от това в Холандия. Хлябът също така съдържа протеини, желязо, минерали и важни витамини от група В, от които се нуждаем ежедневно.“

READ  „Холандия е жива лаборатория, пълна с данни, които могат да се използват за контролиране на начина на живот на хората.“

2 – Тези, които ядат малко или никакъв хляб, получават малко йод – факт

Кампман твърди, че яденето на хляб също е полезно, защото съдържа йод. Йодът се добавя към хляба с помощта на хлебна сол. Ако не ядете хляб, може да не получавате достатъчно от него.“ Освен това не всеки хляб съдържа хлебна сол, така че обръщайте голямо внимание на етикета.

Йодът е минерал и има големи ползи за здравето. „Важен е за производството на хормони на щитовидната жлеза. Щитовидната жлеза участва в цялата енергийна система. Тя отделя важни вещества за тялото и йодът е един от градивните елементи за това.“

3 Яденето на безглутенов хляб е по-здравословно – мит и реалност

За кого е важно да яде безглутенов хляб? „Хората с автоимунно заболяване целиакия не могат да понасят протеините, открити в пшеницата, лимецът, ръжта и ечемика“, казва Кампман. „Те трябва да ядат хляб без глутен.“ Много хора обаче смятат, че не могат да се справят добре с глутена, когато това не е така, казва проф. „Колко хора несправедливо оставят хляба заради това? чудиш се.

Има и хора, които имат така наречената алергия към пшеница. Не понасят лимец и пшеница. Но те все още могат да ядат продукти, които съдържат овес, ръж, царевица и елда.“ Кампман препоръчва яденето на хляб да е добро нещо именно заради фибрите и други хранителни вещества. „За щастие има много налични алтернативни варианти. Например, има безглутенов хляб за хора с цьолиакия.“

Текстът продължава под линка.

4 – Пшеничният хляб е по-здравословен от пшеничния – мит

Някои хора избират пълнозърнест хляб. Здравословно ли е за хората? Спелтата съдържа същите протеини като пшеницата. Така че не е нужно да се тревожите за това“, Кампман поставя това твърдение в списъка със суеверия. „Някои хора смятат, че правописът е малко по-лесен за смилане. Но няма научни доказателства за това.

READ  Първата актуализация на MSI Afterburner от две години, поддържа нови графични процесори – Компютър – Новини

5 – Хлябът с квас е по-здравословен от обикновения – Мит

Твърди се, че хлябът с квас е и по-здравословен. Дали това е правилно? „Не, по принцип хлябът с квас не трябва да е по-здравословен от другите видове хляб“, отбелязва проф. Фактът, че закваската е тесто за хляб на основата на брашно и вода без добавяне на хлебна мая, няма значение от здравна гледна точка, според Кампман.

„Важно е дали е пълнозърнест хляб или не. Ако хлябът с квас не е пълнозърнест, може да има и ниско съдържание на здравословни диетични фибри, витамини и минерали. Тогава този хляб не е по-здравословен.“

6- Яденето на бял хляб е нездравословно – факт

Професор Кампман с радост подкрепя това твърдение. Белият хляб не е напразно в менюто диск пет. Това са насоките за здравословно хранене „Ползата от белия хляб е много малка. Те са празни калории. Ако говорите за угояване, предполагам, че да… този! Срамота е да го ям“.

„Една трета от хляба, който ядем, все още е бял хляб“, казва Кампман. Мислиш, че не е хубаво нещо. „Получаваме малко диетични фибри. Кроасани, багети, сухари и предварително изпечени кифлички често са бял хляб.“ Това е нещо, за което трябва да се мисли много, казва Кампман. „Когато излизам на вечеря, винаги се сервират бели багети. Ако попитате дали имате и пълнозърнести багети, те често нямат.“

7 – Кафявото не винаги казва нищо за здравето на хляба – факт

„Точно така“, Кампман подкрепя последното твърдение. „Не че автоматично има повече диетични фибри в тъмния хляб. Понякога се заблуждаваме. След това, например, има екстракт от малц в хляба или карамелизирана захар. Това прави хляба да изглежда добре и с по-тъмнокафяв цвят. означава, че го има.“ Повече диетични фибри.

READ  Be Quiet пуска корпус Dark Base 701 този месец за 229 евро - Компютър - Новини

И така, на какво трябва да обърнете внимание, ако искате да си купите здравословен черен хляб? Вижте дали пише пълнозърнест. Това е хляб с високо съдържание на фибри. Някои супермаркети поставят етикети върху хляба си, които казват „пълнозърнест“.

Диетичните фибри помагат за предотвратяване на диабет или рак на дебелото черво, например. Сравнително чести заболявания. Отчасти защото консумираме много малко фибри в Холандия.“

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *